Maalien poiston yhteydessä löytyi viellä laajemmat korjaus urakat. Vanhoja paikkoja, ja korjauksia löytyi paljon.
Vanhat paikkaukset eivät aina olleet ihan parhaiten tehtyjä joten ne aukaistiin kokonaan. Näin saadaan uudestaan paikattua ja korjattua kunnolla.
Ei ne vauriot aina aluksi pahoilta näyttäneet
Hionnan jälkeen vasta totuus selvisi, kuten seuraava kuva kertoo :(
Hiukan pahemmassa kunnossa oleva kohta :)
Suojaus alotettu kuiduttamista ajatellen
Suojat laitettuna ja kuidutuskin tehty.
Melkein koko keulan yli vedettiin puolikas lasikuitumattoa. Kyllä se vette kuntoon saadaan viellä
Uusi takahelma tehtiin vanhasta tehdyn muotin mukaan, koska vanha oli poikki
Vanhasta osa teipattiin pakkaus teipillä ja sen päälle kuidutettiin lasikuitu josta tuli muotti
Muotin kuivuttua se irrotettiin ja sisäosa teipattiin ja sitten kuidutettiin, muutaman kerran. Välillä antaen kuivua. Näin tehtiin saatiin uusi ja ehjä takahelma
Vanha takahelma oli irrotettavissa, mutta uusi päädyttiin kuiduttaan kiinteästi koriin. Ei jää saumoja jolloin myös lopputulos näyttää kliinimmältä
Nokkapelin kulmat lasin puolella oli reilusti liian korkella etu lokareihin nähden joten niihin kuidutettiin korokkeet. Kuvia joskus kun kone toimii!
Toimii :)
Tuollainen onkelma ilmeni, kun oli konepeitto paikallaan
Mikään kohta ei istunut keskenään :(
Kunnon keko urtsua ja veistelemään muotoa. Sen perusteella tehtiin lasikuitu pala joka kuidutettiin paikalleen.
Pala paikallaan, apu kädet aina käteviä :) Lopuksi paikka kitattiin ja hiottiin muotoonsa.
Muodot ovat oikein ja hyvältä näyttää.