Suojaus ja maalaus


Vette on työnnetty maalaamoon ja suojaukset on valmiit
 

Teippi ja suojamuovi tarttui vaihtelevalla menestyksellä. Joskus hyvin (varsinkin kun ei olisi tarvinnut, tarttui todella kovaa) ja joskus ei meinannu millään pitää.


Suojaukset saatiin kuitekin tehtyä onnistuneesti ja maalaus voitiin aloittaa

Maalina käytettiin niukkaliuotteista epoksieristepohjamaalia


Maalaus on tehty, muotojen moni puolisuuden vuoksi, maalatessa tarvi käyttää eri asentoja ja liikeratoja. Hyvää harjoitusta oli maalata


Maalauksen valmistuttua myös pohjatöiden laajuus alkoi hahmottua tarkemmin


Lisää maalia, joissakin paikoissa oli maali kuplinut joten ne piti hioa auki ja maalata uudelleen.



Kuten kuvista näkyy pintaan jäi viellä melko pahasti lasikuidun säikeet näkyviin, joten kittausta tulossa, paljon.

Maalaamiset ja niiden esityöt ovat päiviä meinanneet hiukan venyttää, mutta se ei pahemmin ole haitannut. Tekemällä oppii. Olen ollut pohjamaalia ja hiontamaalia ruiskuttamassa niin koriin kuin myös oviin ja konepeittoon. Hyvää harjoitusta, joka kerta oppii vähän lisää.





Hiontaväri päällä, alko jo näyttään positiiviselta, kun pinta tasast ja siliää


Ovia oikastiin viellä hiomalla hiukan ja hiontamaali meni puhki. Puhki menneet kohdat paikattiin.

Vette maalaamossa ja suojaukset valmiina kuvion tekoa varten.
Veten perus väri tulee olemaan monaco oranssi, kyhmystä auton yli perään tulee musta raita joka leviää peräässä niin, että koko peräosasta tulee musta. Mustan ja Monaco oranssin väliin tulee ohut valkea raita.


Mustaksi tulevan alueen reunoihin maalattiin valkoisella raidat



Sitten maalin kuivuttua laitettiin raidotus teippi rajaamaan musta alue. Sitten suojattiin auto mustalla maalaamista varten.


 Musta alue maalattuna, valkeiden raitojen päällä olevat teipit viellä paikallaan.
Mustan kuivuttua se suojataan ja päästään maalaan loppu auto oranssilla



Hienolta se monaco oranssi näyttää.


Maalaus valmiina ja suojat poistettuna

Valkeissa raidoissa oli muutamista kohdissa teippi vuotanu ja maali jäi paikoin repaleiseksi.
Ne saa paikka maalaamalla korjattua ja kuvassa olevat repaleet lähtivät maalarin teipillä nyppien.


Ennen lakkaa maalipinta hiottiin vesissä, näin pinta tasoittui viellä entuudestaan ja aplari saatiinpois, muutamaa roskaa unohtamatta.

 Ennen lakkaa paikkailtiin muutama kohta jotka olisivat muuten näkyneet sen läpi

kyl kiiltää :)

Ja muutama roskakin löytyi :(

Roskien poiston jälkeen vette myllytettiin ja kiillotettiin.